Max Verstappen toch de winnaar op Monza | SLIPSTREAM

  • Gepubliceerd op Maand geleden

    RTL GP

    Max Verstappen haalde de finish in Italië niet, en toch wordt hij door Allard Kalff en Kees van de Grint uitgeroepen tot de winnaar van het weekend! Waarom? Dat hoor je in deze aflevering van Slipstream. En we geven nog een prachtige foto weg ook!

    Abonneer je op ons kanaal: bit.ly/2nA2U1t

    Website : www.rtlgp.nl
    Facebook : rtlgp
    Twitter : rtlgp
    Instagram: rtlgp

sehhi vooty
sehhi vooty

gevolgen kunnen hebben.

22 dagen geleden
STEELFISH SLOEPEN
STEELFISH SLOEPEN

wat een zaadloos gehouwehoer

23 dagen geleden
qopoy dnon
qopoy dnon

Pitstop is verkeerd. Bottas heeft P3 gekregen

23 dagen geleden
viiont eooiy
viiont eooiy

This is amazing

25 dagen geleden
Harrie Hendriks
Harrie Hendriks

1 RIC - 2 NOR - 3 PER Dat zou op 3 BOT(tas) moeten zijn.

26 dagen geleden
sehhi vooty
sehhi vooty

Wat een gezapige boel zeg. Beetje kritische journalistiek is ver te zoeken, Maxxie kan nooit wat verkeerd doen. Keertje het oranje brilletje poetsen.

22 dagen geleden
Sebastiaan kiewiet
Sebastiaan kiewiet

Om eerlijk te zijn in deze theorie ! anno 2022 gaan ze racen met grotere banden in ins .. dat houd dus in ): als deze soortgelijke ongeluk volgend jaar zou gebeuren ! dan was het voor Lewis slecht afgelopen ! laten ze daar goed naar gaan kijken aub met het aanpassen van deze auto's

26 dagen geleden
qopoy dnon
qopoy dnon

Dus even de audio nabewerken alvorens te uploaden. De meeste video programmas hebben een volume leveler.

23 dagen geleden
Thomas Ferrari
Thomas Ferrari

De sprint zou leuker zijn als het maar een kwatiertje duurt. Zo weinig mogelijk brandstof en de oude ultrasoft eronder Dat zou pas een spektakelstuk zijn!!

26 dagen geleden
viiont eooiy
viiont eooiy

Dus even de audio nabewerken alvorens te uploaden. De meeste video programmas hebben een volume leveler.

25 dagen geleden
Willem Musch
Willem Musch

Hamilton zat niet op de racelijn. Dat hij daar, omdat de pituitgang toevallig doorloopt in de racelijn, reed bij het uitkomen van de pituitgang, maakt het in mijn ogen niet dat hij daardoor op de racelijn reed en deze dus mocht behouden.

27 dagen geleden
Rene Hest
Rene Hest

Poging5 heren aan tafel, wat wegen die f1 banden en wat is het verschil daarin jaren 80 tm heden ?? Alvast dank

27 dagen geleden
kolim jone
kolim jone

Altijd van goed niveau. Kijk ook wel F1 cafe. Maar hier geen haantjes gedrag en puur sang F1 / autosport analyses. Zo....ga zo door mannen.

28 dagen geleden
Erwin Bianca
Erwin Bianca

Ik waardeer slipstream enorm door een redelijk neutrale visie, vooral die van Kees. Allard Kalff moet wel oppassen dat hij geen tweede Tom Coronel gaat worden. Max is een top coureur maar alles blijven goed praten wat hij doet….het moet geen F1 Café (Verstappen fanclub) worden.

28 dagen geleden
flemlion13
flemlion13

Denk van Albon dat het eerder Singha geld is dan Red Bull geld

28 dagen geleden
00k
00k

Volgens mij weet de FIA gewoon dat Hamilton dit jaar niet gaat winnen, maar ze willen dat het kampioenschap spannend blijft tot de laatste race. Want dit gevecht tussen Max en Lewis brengt heel veel geld op.

28 dagen geleden
kolim jone
kolim jone

Max de winnaar in Monza? Echt? 😂

28 dagen geleden
yasio bolo
yasio bolo

Altijd van goed niveau. Kijk ook wel F1 cafe. Maar hier geen haantjes gedrag en puur sang F1 / autosport analyses. Zo....ga zo door mannen.

29 dagen geleden
Marciano Gaillez
Marciano Gaillez

Ik ben blij dat mclaren eindelijk eens heeft gewonnen.maar ik zou graag willen hebben dat ze hier hamilton weer niet zo zwart word gemaakt.het was inderdaad een race incident maar hamilton mag blij zijn dat de halo zijn leven heeft gered.want als je de beelden van uit de auto hebt kunnen zien van hamilton dan was zonder halo misschien de nek van hamilton gebroken of misschien slechter.want het wiel van verstappen heeft wel degelijk het hoofd van hamilton geraakt.dus doe nu eens die oranje bril af en blijf objectief voor alle rijders

29 dagen geleden
bouytt guyt
bouytt guyt

de regel in de pitstraat moet worden dat je Nooit meer stil mag staan. dat je altijd moet rijden dus 50 km/h minimaal. probleem opgelost

29 dagen geleden
Joop Bekkema
Joop Bekkema

Tuurlijk, overal waar Verstappen bij is betrokken is hij nooit schuldig in de ogen van deze kenners. Nare smaak, wat een gelul. Dat Max iemand "ophoudt" wordt al volstrekt normaal geacht. Max geeft namelijk nooit ruimte aan anderen maar vraagt dat wel. Die Kalff is helemaal van het paadje

29 dagen geleden
yasio bolo
yasio bolo

Dit is zoveel beter als die gasten van Ziggo.

29 dagen geleden
ronintje
ronintje

"max had de escape road kunnen gebruiken" Dan had ie net zo goed eerder op de rem kunnen trappen, want als je door die escape road rijdt moet je gelijk de plek afgeven of je krijgt een tijdstraf. Je weet dat His Royal Whineness gelijk op de boordradio te horen was geweest om te klagen en Masi vervolgens gelijk contact op had genomen met Red Bull net als aan het begin van het seizoen... Max heeft gewoon de juiste keuze gemaakt en de wedstrijdleiding heeft wederom laten dat er geen sprake is van onpartijdigheid. His Royal Whineness moet nu eenmaal winnen.

29 dagen geleden
bouytt guyt
bouytt guyt

Vraag . Is het niet mogelijk om de 107% regel te handhaven in de kwalificatie?

29 dagen geleden
Richard Engels
Richard Engels

Wat een gezapige boel zeg. Beetje kritische journalistiek is ver te zoeken, Maxxie kan nooit wat verkeerd doen. Keertje het oranje brilletje poetsen.

29 dagen geleden
Jesse Elzinga
Jesse Elzinga

Laten we gewoon eerlijk zijn.. Max had deze gewoon moeten winnen. Wat een ongelooflijke kut pitstop van Red Bull en een kut start van Max. Dit had gewoon easy punten versus Hamilton moeten zijn en hij verpest het gewoon zo hard.. Zo kennen we Verstappen niet, en dat mag niet nog een keer gebeuren als die kampioen wil worden.

29 dagen geleden
oiuet souiu
oiuet souiu

Dus even de audio nabewerken alvorens te uploaden. De meeste video programmas hebben een volume leveler.

29 dagen geleden
Rob Lee van der
Rob Lee van der

Altijd van goed niveau. Kijk ook wel F1 cafe. Maar hier geen haantjes gedrag en puur sang F1 / autosport analyses. Zo....ga zo door mannen.

29 dagen geleden
Peter Oosterling
Peter Oosterling

Winnaar van Monza Max verstappen na crash en uitvallen en met maar 2 punten scoren om er toevallig ook een sprintqualificatie was zou ik zeggen: ga je oranje bril poetsen.

Maand geleden
Dutch
Dutch

als Lewis en Max niet waren gecrashed en max kwam als eerste uit de bocht dan had die 3e geworden, max kon Daniel in de eerste deel ook niet inhalen.

Maand geleden
oiuet souiu
oiuet souiu

antwoord daarop van Max wel mooi, dat als je bezig bent gas te geven om je auto weer op de baan te krijgen het waarschijnlijk wel goed met je gaat.

29 dagen geleden
Sebastiaan Pouw
Sebastiaan Pouw

Dat was een leuke eerste keer, lekker nuchter en realistisch analyseren; thnx!

Maand geleden
DJpepmar
DJpepmar

ik luister niet graag naar mensen die maar een beetje gewetenloos ouwehoeren, maar jullie 2 zijn gewoon goud. top @RTL GP , houd die maatstaaf hoog.

Maand geleden
DJpepmar
DJpepmar

ff een grapje tussendoor: Niek de Vries gewoon keihard naar red bull racing?

Maand geleden
R G
R G

Max de winnaar in Monza? Echt? 😂

Maand geleden
B W
B W

hamilton 0 punten, max 2 punten

Maand geleden
HalewijnV
HalewijnV

Minimale snelheid moet gelijk zijn aan virtuele saftycar. Klaar.

Maand geleden
Ardi
Ardi

Geld. Bah.

Maand geleden
EL Lobo
EL Lobo

De vreselijke fout gelopen pitstop van Verstappen vergeten te vermelden?

Maand geleden
Barry Wuits
Barry Wuits

Dit is zoveel beter als die gasten van Ziggo.

Maand geleden
Pietje Mol
Pietje Mol

Dit soort straffen voor een race incident maakt de sport kapot. De racers worden dan nog angstiger om in te halen en dat kan helemaal niet de bedoeling zijn: "als je een gat ziet en je gaat er niet voor ben je geen coureur" Ayton Senna.

Maand geleden
Marciano Demidof
Marciano Demidof

Hey Ayrton Senna 👉🏾🏆 🏆 🏆 Lewis Hamilton 👉🏾 🏆 🏆 🏆 🏆 🏆 🏆 🏆 Max Crashlord Rampstappen 👉🏾 🕸️ Max fans 👇🏾 "Maar hij is minstens net zo goed als Senna🤬" Ikke : Tuurlijk is die dat. 🤡

29 dagen geleden
Marcel Spicker
Marcel Spicker

Vraag . Is het niet mogelijk om de 107% regel te handhaven in de kwalificatie?

Maand geleden
j toet
j toet

de regel in de pitstraat moet worden dat je Nooit meer stil mag staan. dat je altijd moet rijden dus 50 km/h minimaal. probleem opgelost

Maand geleden
M L
M L

Ik ben helemaal klaar met de F1, slaat toch nergens meer op dat Max altijd maar weer de schuld krijgt vd Engelsen en die bruine altijd de hand boven het hoofd word gehouden. Zoek het lekker uit de sport heeft geen geloofwaardigheid meer. Geen F1 meer!!

Maand geleden
Marciano Demidof
Marciano Demidof

Bye bye👋🏾👋🏾👋🏾

29 dagen geleden
Barry T
Barry T

@ Allard & Kees: Vinden jullie dat er gekeken moet worden naar de regels wat betreft het recht om de auto uit de grindbak, etc. te recoveren wanneer de auto van een rijder onder/bovenop een andere auto ligt? Stel dat Lewis zijn auto vrij had kunnen krijgen net op het moment dat Max aan het uitstappen was, dan had dit uiteraard vreselijke gevolgen kunnen hebben.

Maand geleden
bouytt guyt
bouytt guyt

pakken. Zou de motorwissel in Rusland sowieso al gepland staan en zal de FIA misschien expres met een losse flodder geschoten hebben richting Redbull en Max?

26 dagen geleden
Ken VDZ
Ken VDZ

Beetje vreemde conclusie. Max start van pole en Lewis van P4. Hij zou deze race hebben moeten winnen dus Max is zeker niet de winnaar van t weekend hoor.

Maand geleden
Henk Jansen
Henk Jansen

Max is 2 punten uitgelopen in het wk t.o.v. Hamilton, als hij dat elke race doet is hij straks kampioen.

27 dagen geleden
Easy_S
Easy_S

Lewis had gewoon de deur dicht moeten gooien ipv een beetje ruimte te geven. dan had Max wel van de escape road gebruik moeten maken (net zoals Max in de 1e ronde deed). Nu laat hij een gaatje en zoals de grote Ayrton Senna al zei: "If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver.” Gewoon een racing incident dus en belachelijk dat Max 3 plaatsen straf krijgt en 2 punten op zijn licentie voor een crash bij zo'n lage snelheid. Zeker als je het vergelijkt met de crash op Silverstone, waar Lewis Max met hoge snelheid de boarding instuurt en daarvoor maar 10 seconden straf krijgt. Meten met twee maten dus, maar we weten allemaal wie de FIA weer als wereldkampioen wil hebben en ze doen er alles aan om dat voor elkaar te krijgen. En dan het gejank van Lewis naderhand, dat Max niet even kwam kijken hoe het met hem ging. Ik vond het antwoord daarop van Max wel mooi, dat als je bezig bent gas te geven om je auto weer op de baan te krijgen het waarschijnlijk wel goed met je gaat.

Maand geleden
Easy_S
Easy_S

@Marciano Demidof Vond het zelf best een relaxed commentaar maar als jij viooltjes hoort en er tranen van in je ogen krijgt dan zal ik in het vervolg natuurlijk mijn uiterste best doen mijn naam meer eer aan te doen. Jouw mening is voor mij zo belangrijk, accepteer aub mijn nederige excuses, het zal niet weer gebeuren.

29 dagen geleden
Marciano Demidof
Marciano Demidof

Hoor ik nou een hele kleine 🎻 spelen terwijl ik met tranen in mijn ogen jouw bericht zit te lezen? Hey, neem een voorbeeld aan je naam. Relaaax. Stuntman Max die komt er wel. Als die niet crasht. 🤡

29 dagen geleden
Jos Broersma
Jos Broersma

Weet iemand voor wie die marchall die blauwe vlag stond zwaaien toen Lando en Max de pits langskwamen, en Loser Hamilton eruit reed? Ik vermoedt voor Loser.

Maand geleden
NLBassist
NLBassist

Ik kijk elke week uit naar jullie. Samen met Koen Sniekers en zijn vriendjes het beste op F1 gebied in onze taal.

Maand geleden
Mark0s
Mark0s

Kees is prima ja, maar uit Allard komt toch af en toe wel een bak onzin hoor. Geen regels? Albon onterecht ontslagen? Man man, wat lul je Allard...

29 dagen geleden
Benny Bakker
Benny Bakker

De FIA is geen FIA meer maar MAF FIA

Maand geleden
Joeri Prince
Joeri Prince

In het reglement, de FIA International Sporting Code, staat beschreven wat er wel/ niet toegestaan is en welke straf daar tegenover staat. De Stewards kennen straffen toe aan de hand hiervan, de Stewards hebben dus geen mening en “vinden” hier dus niets van. Natuurlijk kan iedereen een andere mening hebben, zoals “race incident, zonder straf”, maar dit zijn de regels nou eenmaal. Benieuwd ben ik naar jullie commentaar hierop.

Maand geleden
Linda H
Linda H

@rtlgp een vraag voor volgende week. Ik heb vernomen dat Max zijn auto al meerdere keren door de FIA is gecontroleerd maar die van Hamilton nog nooit. Hebben jullie een idee hoe dat kan? En waarom horen we niks meer over de flexibele voorvleugels?

Maand geleden
Henk Jansen
Henk Jansen

@Linda H toch is het puur willekeur, Alonso is ook al 2 keer gecontroleerd, de Ferrari's zijn nog niet gecontroleerd. Is ook gewoon een extra check, niks bijzonders verder.

27 dagen geleden
Linda H
Linda H

@Henk Jansen vertel dan maar waarom Max al zeker 2 keer is gecontroleerd en Lewis 0 keer. Ik noem dat niet toevallig hoor.

27 dagen geleden
Henk Jansen
Henk Jansen

Het controleren is gewoon puur toeval, willekeurig worden er auto's gecontroleerd. Die voorvleugel is blijkbaar niks illegaals aan, RBR heeft ook geen officieel protest ingediend.

27 dagen geleden
Linda H
Linda H

@Mister X tuurlijk jongen. Als er een club cheat, dan is het Mercedes wel. Wijzen en roepen over anderen betekent dat je iets te verbergen hebt en de aandacht op anderen wilt wenden

28 dagen geleden
Mister X
Mister X

omdat red bull bekend staat om het cheaten.

28 dagen geleden
malek126
malek126

Als Redbull motoren als nieuw word beschouwd waarom de naamsverandering bij mercedes naar AMG niet..??

Maand geleden
Ra Vai
Ra Vai

Omdat Red Bull echt de motoren over gaat nemen en zelf gaat ontwikkelen. AMG is precies hetzelfde bedrijf met dezelfde mensen. Red Bull zal niet meer de beschikking hebben over de bronnen van Honda en heeft een heel eigen faciliteit gebouwd. Zoek even terug hoe het zat met Supertec (waren eigenlijk Renault-motoren) en Asiatech (Peugeot). Dat waren ook nieuwe fabrikanten die doorgingen met bestaand spul.

Maand geleden
Gene Hendrix
Gene Hendrix

VER heeft gewoon zijn start verprutst. Hij had hier makkelijk meer punten kunnen scoren.

Maand geleden
Peter Oosterling
Peter Oosterling

Een top start van Daniel betekebt niet direct dat hij zijn start verprutst heeft wmb

29 dagen geleden
Joris Willems
Joris Willems

Ik had vorige keer al gevraagd waarom er niet gesproken werd over de qualificatie in Zandvoort van Max. Het lijkt op de beelden heel fel dat de DRS niet gebruikt werd door hem en toch was hij nog net dat beetje sneller dan Lewis. Of is dat gezichtbedrog geweest?

Maand geleden
Martin Aalderink
Martin Aalderink

Hier een plotselinge ingeving, na het horen van comments van Wolff en Hill... Ik ben ineens blij dat ons volkslied over respect gaat, en geen Deutschland uber alles, of Rule Brittania. Het lijkt ineens of dit betekenis krijgt.

Maand geleden
Fred A
Fred A

En bij Mercedes zijn t idd jankers. Je kunt duidelijk zien dat Mercedes zwaar onder druk staat en alles uit de negatieve kast moet trekken om Max van het kampioenschap te houden. Belooft wat voor de rest van de races

Maand geleden
Fred A
Fred A

Er is idd voorkeur bij bepaalde stewards. Helemaal een smet Kees dat dit waanzin is. Totaal niet in verhouding met wat er op Silverstone gebeurd is en de 10 seconden straf van Lewis destijds. Hopelijk blijft Max rustig en pakt Mercedes op professionele manier terug in de volgende races.

Maand geleden
Royale- with- Cheese
Royale- with- Cheese

"Perez niet gezien, Kees" Perez staat wel mooi op de derde plek op het bord achter Kees..

Maand geleden
4Lph4Num3r1c
4Lph4Num3r1c

Ja, terwijl Bottas 3e was....... Dus zelfs daar had Perez niet zichtbaar moeten zijn. :)

25 dagen geleden
pear7777
pear7777

hmmmm.. ohja..

Maand geleden
Jasper
Jasper

Ik voel hier toch wel redelijk een oranje bril... Uuhm trui

Maand geleden
Lucas Jager
Lucas Jager

De enige reden waarom GIO komend jaar op straat kan komen te staan, is dat Ferrari geen zeggenschap meer heeft over dat 2e alfa zitje na dit jaar.

Maand geleden
Peter Oosterling
Peter Oosterling

Grote bak geld werd een paar x genoemd

29 dagen geleden
Ewout Groen
Ewout Groen

Ondanks dat de 3 plaatsen grid straf voor max zeer dubieus is, zal hij hier naar alle waarschijnlijkheid toch de motorwissel gaan uitvoeren om alle penalty's in een keer te pakken. Zou de motorwissel in Rusland sowieso al gepland staan en zal de FIA misschien expres met een losse flodder geschoten hebben richting Redbull en Max?

Maand geleden
Peter Oosterling
Peter Oosterling

Dus de FIA speculeert op een "naar alle waarschijnlijkheid"?

29 dagen geleden
NLBassist
NLBassist

Dat dacht ik ook!

Maand geleden
nkkromhof
nkkromhof

RIC, NOR, PER op het pitboard.... boefjes ;-)

Maand geleden
Marciano Demidof
Marciano Demidof

Oranje boven op Monza?!? Beschamend dit. Max Crashstappen kan niets fout doen hey. 🖕🏾 die gozer. Hoop dat die nooit maar ook echt nooit meer wat wint die stuntman.

Maand geleden
Onbekende Nederlander
Onbekende Nederlander

Weer goed commentaar. Bravo... Maar dan.... Zeer storende irritante langdurige reclame onderbrekingen.

Maand geleden
ybz3300
ybz3300

Kunnen ze die Allard niet schrappen, wat een vreselijke kinderachtige vent

Maand geleden
BBO
BBO

Volstrekte willekeur van die stewards. Ze krijgen veel te veel podium. Gewoon een race incident dus.

Maand geleden
Carel Boer
Carel Boer

Moeten we niet gewoon af van die verschillende Marshals. Wordt het niet tijd dat je dezelfde marshals hebt voor elke wedstrijd. Geselecteerd door de FIA bestaande uit oud coureurs.

Maand geleden
Marco Fontijn
Marco Fontijn

Heren, de situaties in ronde 1 en bij de botsing zijn niet vergelijkbaar: in ronde 1 ligt Norris met de neus voor Hamilton, dus laat Hamilton ruimte. Bij de botsing ligt Verstappen achter Hamilton, dus waarom ruimte geven? Verstappen duikt in een gat wat er niet is

Maand geleden
mabn2012
mabn2012

@Marco Fontijn tuurlijk ben ik een max fan! beste rijder op de grid! jij hebt geen mening looser!

Maand geleden
Marco Fontijn
Marco Fontijn

@mabn2012 hahahaha Max Verstappen fanboy, lekker makkelijk iemand met een andere mening wegzetten als trol

Maand geleden
mabn2012
mabn2012

Heren ?🤮 jij lult als Brugman en schrijft recht wat krom is!!! inhoudelijk genoeg looser?

Maand geleden
mabn2012
mabn2012

@Marco Fontijn jullie trol gelul benodigd geen reaktie negatieve n s b er!!!!

Maand geleden
Marco Fontijn
Marco Fontijn

@mabn2012 goede inhoudelijke reactie, bedankt

Maand geleden
Pier Gaastra
Pier Gaastra

Gaat de Vries niet naar Aston Martin? Als Vettel stopt.

Maand geleden
Jos Paques
Jos Paques

In principe is de oorzaak van het ongeluk, de slechte pit stop van RBR. Als die 8 sekonden sneller was geweest , was deze situatie voorkomen. Tevens was Max dan voor Ricciardo op de baan gekomen. Nu zit hij er kort achter. Zelfs als Lewis ook een snellere pit stop had gehad, was hij er nog steeds 4 sekonden achter. Ik vraag me wel af wat er bij Ricciardo is misgegaan dat hij niet 10 sekonden voor Max reed!

Maand geleden
rikkierikkie
rikkierikkie

Ik geef geen 700 euro uit als ik de garantie krijg dat mijn favoriet wint en ik daarna met 'm mee mag naar het podium. Een belachelijke prijs.

Maand geleden
Rob Bleeker
Rob Bleeker

Maar dat is toch het zelfde met die Latiffi.. Die houd gewoon zijn stoeltje, waar ik ook geldzaken verdenk

Maand geleden
Rob Bleeker
Rob Bleeker

@Les Ter Maar hij rijd al 2 -3 jaar met Williams terwijl Mazespin en Schummi pas in hun eerste seizoen zitten

Maand geleden
Les Ter
Les Ter

Het verschil is, dat Latifi een aardig stukje beter kan sturen dan sommige anderen. Schumacher en Mazepin zijn mijns inziens slechtere coureurs.

Maand geleden
Philip Heijnen
Philip Heijnen

Allard, Lewis zat ervoor. Max had de bocht moeten afbreken zoals Lewis in de eerste ronde deed. Prima dat hij dat niet deed, omdat hij dan punten verloren had vs. Lewis. Maar Lewis gaf Max een koekje van eigen deeg door geen plaats te maken. En Max had naar binnen over de curbs moeten gaan. Dan had hij misschien ook Norris voorbij zien rijden.

Maand geleden
mabn2012
mabn2012

@Shigeo Lee trolletje rozewater!

Maand geleden
Shigeo Lee
Shigeo Lee

@mabn2012 dat is te moeilijk voor jou

Maand geleden
mabn2012
mabn2012

@Shigeo Lee nee objectief bekijken nep bruce lee

Maand geleden
Shigeo Lee
Shigeo Lee

@mabn2012 doe jij het lekker met je oranjebril

Maand geleden
mabn2012
mabn2012

ga de afwas doen

Maand geleden
The Milfennial
The Milfennial

Mercedes Benz betaald de stewards onder de tafel, want Red Bull mag absoluut niet winnen, laat staan Kampioen worden. Mercedes Benz is de echte baas van de F1.

Maand geleden
coert eilander
coert eilander

dus had hamelton nu ook iets meer ruimte kunnen geven, hij had voordeel om eerder op het gas te kunnen

Maand geleden
Ra Vai
Ra Vai

Allard en Kees, *_(sorry dat het een langer verhaal geworden is, maar van het een kom ik op het ander, enzovoort, als jullie één subvraag beantwoorden en met derest negeren vind ik het ook prima. Misschien dat mensen uit de community hier ook wat over kunnen/willen zeggen)_* *Hadden jullie nog iets gehoord over eventuele nieuwe teams/partijen die geïnteresseerd zijn?* We hebben verhalen gehoord over Andretti die Sauber zou willen overnemen, en Penske die plannen zou hebben, maar niet echt specifiek. Panthera Asia hebben we niets meer over gehoord. De laatste geruchten zijn van een tijd geleden en daarin stellen ze dat ze in 2022 echt mee willen doen. Hebben jullie hier wat over gehoord? De ervaring leert dat juist de partijen die lang vooraf wat roepen, nooit komen en dat nieuwe teams juist vrij stel vorm krijgen (al denk ik niet dat Panthera gaat komen). Hoe zit het eigenlijk met Honda dat aan tafel blijft meepraten over de motorregels? Is dat echt Honda? Of gewoon het Honda-deel dat Red Bull Powertrains wordt? Als het echt Honda is, *zien jullie het als een realistische mogelijkheid dat Honda in 2026 ook weer terug gaat komen?* Zien jullie nog andere partijen geïnteresseerd zijn? Ik denk aan bijv. een Toyota? Zouden die het WEC-programma moeten opgeven ondanks dat zowel WEC als F1 nu veel goedkoper zijn? Of kan je gewoon de genoeg mensen aantrekken en vanuit Keulen beiden teams runnen? (of het commercieel interessant is gezien de kosten is een tweede natuurlijk). Jullie praten in deze video ook over VAG. Die roepen al zo lang vanaf de zijkant, dat ik ze lastig serieus kon nemen. Echter, nu de plannen zijn om de MGU-H te laten verdwijnen, zou VAG misschien alsnog een sprong wagen? Al vraag ik me dan af waarom ze dit sinds begin jaren 90 niet eerder hebben gedaan. Het argument in het verleden was dat VW de F1 te ver van de straatauto's vond staan. Is daar met een MGU-H-loze motor niet op eenzelfde manier sprake van? En *waar de MGU-H eerst een reden was voor fabrikanten om te blijven omdat het verkocht kon worden als een bij-de-tijdse techniek, hoe kan een pure verbrandingsmotor dit dan zijn? Misschien omdat ze deze op volledige synthetische brandstof gaan laten lopen en de motor gaan ontwerpen in de layout van een overstaande tweetact* waar Pat Symonds iets over gezegd heeft? Is deze techniek ver genoeg? Ik heb alleen prototypes gezien, maar of het ook in voertuigen getest is, weten jullie daar wat van?

Maand geleden
Mic Ko
Mic Ko

Brawn en Domenicale moeten weg. Kalf en Kees aan de top

Maand geleden
Paul from Amsterdam
Paul from Amsterdam

waarom Q1 en Q2 niet in 2 e delen. dan heb je geen last meer van treintje rijden.

Maand geleden
Reinier de Man
Reinier de Man

Lafiti, zegt Kees. Leuk. Ik begrijp het volkomen.

Maand geleden
TheMrBennito
TheMrBennito

Kees heeft vast en zeker Fittipaldi in gedachten :)

Maand geleden
edgar kapp
edgar kapp

Top weer heren, dankjewel. Vraag: vinden jullie niet dat die verschrikkelijke eerste chicane niet een hele grote rol heeft gespeeld in de crash van zondag? Superkrap voor deze wagens, overal sausage kerbs. Kan daar niet een fatsoenlijke bocht van gemaakt worden?

Maand geleden
Matty
Matty

Ik ben het niet eens met race-incident. Hamilton zit er gewoon voor, dus Max had moeten lossen. Vergelijkbaar zoals Max op Silverstone voor Hamilton zat, crashte en Hamilton 10 seconden straf kreeg. Nu zou Max 10 seconden hebben gekregen als hij nog had kunnen doorrijden maar dat ging niet, dus is de straf niet 10 seconden maar een grid-straf van 3 plekken voor de volgende race. 3 plekken straf is vergelijkbaar met 10 seconden in een normale race, dus goede beslissing van de stewards. Dat in Silverstone Hamilton met een 10 seconden straf alsnog eerste werd, is te wijten aan het falen van de concurrentie en de verdienste van Hamilton.

Maand geleden
Johan NL
Johan NL

Max winnaar? Qua behaalde punten wel. Maar wat een walgelijke actie zeg. Max moet zich doodschamen hoe diep hij is afgezakt met deze actie. Alsof hij inzag dat hij punten zou verliezen aan Lewis en toen bedacht van dit is mijn kans ik ram hem eraf. Stop deze 2 bevooroordeelde bejaarden aub in het tehuis zeg. Echt wat een onzin er dit keer uit kwam. Klagen ook over de straffen? Wat was er nou weer mis mee dan? Niet natuurlijk? Hou toch op man, we leven niet in 1950. Dat is waar de straffen voor zijn. Hartstikke terechte straffen. 3 gridstraf is overigens een hele lichte straf, die 10 sec voor Lewis zijn zwaarder dan die 3 gridstraf. Dat haal je makkelijk terug.

Maand geleden
Sam Boudewijns
Sam Boudewijns

Je kan er lang over praten het was gewoon een race incident klaar. En Max pakt volgende keer gewoon de overwinning.

Maand geleden
Jos Gelissen
Jos Gelissen

Ben er bang voor... volgende race Sochi. Red Bull gaf al aan dat ze verwachten dat Mercedes hier sterk is; Max heeft een 3 plek gridstaf. Deze zou je kunnen mitigeren door hier de extra motor te pakken (daardoor staat hij toch achteraan).

Maand geleden
Rob Den Haan
Rob Den Haan

Ik ben enorm fan van jullie programma, maar laat de meningen over politieke kwesties over prikken nou links liggen.

Maand geleden
Reinier NN
Reinier NN

@Ra Vai Vreemd dat het een goede uitspraak genoemd wordt, rond minuut 33, dat ergens iemand zegt: Iedereen gevaccineerd anders kom je er niet in. Niet omdat ik tegen vaccinaties ben....maar ....op dit moment weet ik van meerdere corona gevallen . Van de zieken is 80% volledig gevaccineerd, opgelopen besmetting met zekerheid meer dan 2 weken na de laatste prik Van de niet volledig gevaccineerden heeft het merendeel 1 prik gehad .) Als je echt tegen corona wilt strijden roep je niet dat mensen gevaccineerd moeten zijn . Je laat alleen mensen toe met een negatieve test. En dat dient dan te gelden voor alle bezoekers. Gevaccineerd of niet. Het is toch inmiddels algemeen bekend dat gevaccineerden ook virus verspreiders kunnen zijn dus wat denk je nou eigenlijk tegen te houden door die vaccinatie eis? Waar is de normale logische wetenschappelijk manier van redeneren gebleven in de wereld?

Maand geleden
Ra Vai
Ra Vai

Hou op om alles politiek te noemen. Wil je niet dat mensen niet tegen racisme protesteren? Ok, zeg dat dan. Schuif het niet onder 'geen politiek'. Vaccinatiebeleid is op basis van iets dat gewoon vast staat: een publiek is veiliger als iedereen gevaccineerd is. Is geen politiek, gewoon een feit.

Maand geleden
Wuppie62
Wuppie62

"Meningen over prikken" is niet zozeer een politieke als meer een medische kwestie. Het is wel relevante info voor de circuitbezoekers, dus die paar informatieve woordjes die er aan besteed werden zijn w.m.b. okay. Daarnaast, Kees mag toch overal zijn mening over hebben en geven? Hij spreekt alleen namens zichzelf en je hoeft het niet over alles met hem eens te zijn, of het nu over zijn mening over coureurs, incidenten, teams, auto's, circuits, regels, of wat dan ook gaat. Bovendien geeft Kees telkens aan ook andere meningen te respecteren. Zo.

Maand geleden
papauw
papauw

Wanneer kan ik de prijs: " een race kijken met kees en kalff" winnen ?

Maand geleden
Kristof Moens
Kristof Moens

Hamilton word altijd en overal beschermd. Hij komt met alles weg. Ik begrijp er niks van.

Maand geleden
Johan NL
Johan NL

@Wuppie62 Lol, ok trol.

Maand geleden
Wuppie62
Wuppie62

@Ra Vai Een straf van 10s voor de actie in Copse, terwijl Max out is en zijn wagen in de kreukels, is nauwelijks een straf. De rode vlag, waardoor Lewis' auto gerepareerd kon worden. En er zijn wel meer zaken gebeurd die Mercedes - die samen met Ferrari een grote vinger in de FIA-pap hebben - genadig zijn geweest. Bijvoorbeeld de 'flexibele vleugels' die op korte termijn aangepast moesten worden, terwijl Mercedes het hele seizoen met hun DAS mochten doorrijden. Mercedes, Macht und Moneten.

Maand geleden
Wuppie62
Wuppie62

@Johan NL Bullshit. Heb je een aquarium als tv? Hoe kan Max naast Lewis komen, als er zogenaamd geen opening was, kletsmajoor? De gelinkte analyse video ook niet bekeken natuurlijk. Je gedraagt je gewoon een troll, verdraait de boel eigenwijs. En dan ook nog 'moordaanslag' roepen. Een bestaand gat in je hoofd, bedoel je. Zo.

Maand geleden
Ra Vai
Ra Vai

Dit zeggen veel mensen juist over Verstappen. Check bijv. de comment van Bradley Philpot op twitter (voormalig VLN-kampioen), is waarschijnlijk nog altijd een van zijn laatste tweets (je kan hier helaas niet zomaar linken). Wanneer wordt Hamilton precies beschermd? Het is een redelijk nette coureur, maar als hij wat fout doet krijgt hij gewoon een straf. Je kan ook zeggen dat die drie plekken die Verstappen nu krijgt ook een zeer beperkte straf is.

Maand geleden
Johan NL
Johan NL

@Wuppie62 Wat een onzin. Lewis remde af in Copse. Max rijdt er volop in en gaat voor een niet bestaand gat.

Maand geleden
schummiehugo
schummiehugo

heee das jammer, ik heb geen instagram. mag ik hier mijn schot doen ? schumacher heeft 5 wk titels op de bridstoneband, ( en bridstone heeft er 11 wk ,s op naam staan met hun band ) 2x mika 5x michael 2x kimi 1x jens en 1 x seb. ja waarom ik deze mooie foto zou willen hebben... tja... jaren m,n droomteam bekeken en met kees en bridstone.. ja sorry gewoon geweldig. wat waren die dagen toch mooi. vol racen en heel anders als nu ! de naam zegt genoeg !( michael is ongezien van het podium af verdwenen , en hij heeft beter verdient vind ik !!! ) ja knap gevaarlijk als het gaat om de laatste 3 minuten van q3.. uitrijden pits.. supertraag en inderdaad daar gaan mensen op veroordeelt worden.. en ik denk dat dit niet de bedoeling is van kwalificatie is..( hebben we het nog neit over een mogenlijk ongeluk. ( maar dr zijn er al die al stevig in de weg rijden en nergens heen kunnen.. ) seb was in zandvoort ook het haasje . ja max kon nog aardig volgen,, al waren de banden nog goed, maar mercedes.. dat viel me ook tegen dat ze slecht mee konden in monza.. maargoed is weer geweest. he heel erg bedankt kees en allard, bedankt weer voor jullie nuchtere en ow zo leuke verslag.

Maand geleden
Ghost In Your Screen
Ghost In Your Screen

Nee, want er is een reden dat het op Insta is. Daar zijn ze hun kanaal aan het promoten om zo meer commerciële kansen te krijgen. Dus als je echt mee wil doen, moet je gewoon effe een accountje aanmaken.

Maand geleden
songboek
songboek

Allard je hebt een oranje bril op. Max denkt te pas en te onpas dat hij het recht heeft zijn auto overal voor te gooien ongeacht de situatie. Ik snap de strategie want zo wordt je een gevreesd coureur en kun je daar absoluut je voordeel mee doen. Dat een zevenvoudig wereldkampioen daar niet iedere keer zin in heeft is niet geheel onbegrijpelijk. Ik vind het persoonlijk prachtig wat Max te weeg brengt in de formule 1. Geeft echt spanning en sensatie dus begrijp me niet verkeerd, maar hij heeft het niet altijd bij het rechte eind! Keep it real en wees eerlijk!!

Maand geleden
M. R.
M. R.

@Richard Schoonhoven Ik ben het met je eens. Max had Hamilton tijdens lap 1 wel helemaal naar buiten gedrukt (T4/T5 als ik het goed heb). Lewis had naar mijn mening ook dezelfde moeten doen met Max in dit geval. Lewis had Max helemaal naar buiten moeten duwen, maar door het een of andere reden was Lewis op dat moment niet zo aggressief (wat hij normaal dus wel is). Misschien spookt Silverstone toch nog door zijn hoofd (voelde zich toch schuldig?).

28 dagen geleden
mabn2012
mabn2012

@Pfuf OO Stuff 👍💪🏎🇳🇱🏆

Maand geleden
Pfuf OO Stuff
Pfuf OO Stuff

Max zijn belang is ook dat hij de finishlijn haalt. Hij heeft een groot hart en wie toegeeft verliest. FIA Wil de race bepalen en dan is het voor mij tijd om te stoppen met kijken als ik een jury sport wil zien ga ik wel schoon springen kijken.

Maand geleden
Richard Schoonhoven
Richard Schoonhoven

Mijn visie is dat Lewis eigenlijk Max bij T1 naar buiten had mogen drukken. Toen zat Max maar half langszij. Alleen Lewis pakte de apex en Max komt tot 3/4 langszij en gaat ervoor. Persoonlijk had ik meer het idee dat Lewis gewoon bij T1 Max naar buiten had moeten drukken, en dan was het een duidelijke penalty voor Max geweest als hij Lewis had geraakt. Maar door zoveel ruimte in T1 te laten kiest Max voor de ruimte die er zit en komt behoorlijk langszij voor T2. Ik vond het zelf daarom meer een race-incident omdat er dan in T2 contact is als ze veel meer naast elkaar rijden. Goed er valt van alles over te zeggen.

Maand geleden
mabn2012
mabn2012

🤮

Maand geleden
Iris C
Iris C

heb de meeste crash ana's gekeken, maar niemand durft te zeggen wat ik zag: Hamy rijd de laatste tyd vuil ! en heeft Max er al 'n paar x ingelokt ! eerst laat ie de deur op 'n kier, was Max logischer wijze in duikt, en dan doet ie de deur dicht ! wat ie deze x wel degelijk heeft gevoelt met Max's achterwiel op z'n helm xD en als je 't my vraagt: komt dit door de invloed van hellywood (geen typo) en Toto die eerste is ondertussen wel bekent voor z'n voorliefde vd omgekeerde kerk en Niki Lauda noemde T Wolff ooit "the high priest" wat IMO steeds duidelijker maakt waarom ALLE straffen altyd in't voordeel van Merc resulteren ! als Max hier echt 3 plekken pen had verdient had Hamy indie highspeed crash er zeker 5 had moeten krijgen ipv die pointless 10 sec R.I.P. Niki Lauda ! F1 is a political farce without U !

Maand geleden
M. R.
M. R.

@SuperMMCK Maar nogmaals. Je focus ligt alweer vooral op dat tweede incident, maar niet tijdens lap 1 waarbij Max Lewis volledig van de baan duwt. En zelfs als Lewis Max "erin luist" is het nog steeds Max die weer veels te gretig is en ervoor valt. Lewis koos tijdens lap 1 bijvoorbeeld dus wel voor de "veilige" escape. Hij had ook zijn auto daar kunnen houden wat tot een incident had geleid. Max had in mijn ogen tijdens hun tweede moment ook kunnen afwachten (of voor de escape kiezen) en niet zo aggresief over de sausage kerb gaan (dat is overigens waarschijnlijk de reden waarom hij die grid-penalty kreeg, "dangerous driving"). Max probeerde in mijn ogen meteen in zijn eentje die slechte pitstop goed te maken, al zeggen velen dat ze niet geloven dat dit van invloed was in zijn keuze. Ik geloof wel dat dat nog in zijn achterhoofd speelde om dat moment. Maar goed, het pakte allemaal voor Max niet heel slecht uit. Beide geen punten, waar het eerst leek dat Lewis weer de leiding zou nemen in het kampioenschap. In Rusland misschien meteen meer grid-penalties nemen, helemaal achterin starten en gaan inhalen. Met een beetje geluk eindigt hij dan alsnog in de top 5 en is de strijd met Lewis nog steeds aan.

22 dagen geleden
SuperMMCK
SuperMMCK

@M. R. In tegendeel, Lewis was altijd een voorbeeld. Maar de laatste tijd compenseert hij zijn onvermogen met smerige trucjes. Inderdaad jammer. Silverston had meteen een drive through penalty moeten zijn. Ongeacht of er opzet in het spel is. Ook nu weer een gevaarlijke clash. FYI; ik had beide kemphanen 10 plekken grid penalty gegeven en een verplicht gesprek met de FIA. In vroeger tijden hadden beide botsingen tot veel ernstiger gevolgen kunnen leiden. Dat de safety vergroot is, zowel de banen als de autos, betekent nog niet dat F1 een full contact sport is. Hamilton luisde Max erin door de deur eerst open te zetten. Het is duidelijk dat Max de WK op scherp zet.

27 dagen geleden
M. R.
M. R.

@SuperMMCK Hoezo "ontpopt" Lewis zich als een dirty driver? Silverstone, ok, maar in Monza had ie toch weinig verkeerds gedaan? Max had hem in lap 1 letterlijk van de baan afgereden, maar daar heeft letterlijk niemand het over (ook niet 1 seconde bij stil gestaan in deze video door deze twee mannen). Lewis laat bij het incident T1/T2 dus wel wat ruimte aan Max (hij had Max ook makkelijk van de baan kunnen duwen), maar "ontpopt" hij zich toch als de dirty driver? We zijn een beetje te Max-gek aan het worden...De schuld ligt altijd bij de andere. Jammer.

28 dagen geleden
Herman VanEe
Herman VanEe

@SuperMMCK Juist , Mercedes Hamilton Toto Fia Engelse oud f1 rijders , meeste Engelse fans ,sommige huidige Engelse f1 rijders , gunnen Verstappen het licht in zijn ogen niet. Zie Silverstone en nu Monza.

Maand geleden
SuperMMCK
SuperMMCK

Toto slaapt idd vast in een coffin xD. Heeft mss ritueel een kip geofferd achterin de pitlane. Maar Max moet er ook niet steeds inluizen. Jammer dat Lewis zich ontpopt als een dirty driver. Eerst deur op en kier laten en dan toch dicht slaan. Dit was een momentje waar vader Jos vast op de helm van zoon Max had geslagen. Uit de problemen blijven om WK te winnen is het devies. De Stewards zaten er overigens naast, Max namelijk ook en had dus de 2e bocht. 8) Wat Mercedes betreft; Lauda wordt daar danig gemist. En niet alleen daar...

Maand geleden
Henry B.
Henry B.

Niemand heeft het erover, maar zijn die triple headers niet te vermoeiend voor de teams en coureurs? Er worden veel fouten gemaakt.

Maand geleden
klaas feitsma
klaas feitsma

Was altijd eerste waar ik naar luisterde maar door die reclame tussendoor nu al een tijd afgehaakt. Jammer van zo een goed programma.

Maand geleden
Jos Gelissen
Jos Gelissen

addblock toevoegen aan je extensies

Maand geleden
Henry B.
Henry B.

Ook bizar, de vloek van Monza. Leclerc wint in 2019 met Ferrari, in 2020 finishen beide Ferrari's niet op Monza. Pierre Gasly wint met Alpha Tauri een gekke race. In 2021 finishen beide Alpha Tauris niet... Daniel Ricciardo wint in een gekke race....

Maand geleden
Mike van Overbeek
Mike van Overbeek

In het geval Max en Lewis is de eerste vraag die moet stellen, hoe zit het met de regels met de pit verlaten. Lando en Max kwamen op volle snelheid aan en in de remzone, en tussen die twee, zat amper een auto lengte, en daar zette Lewis hem in. Max moest over het groene gedeelte om aanrijding te voorkomen. Als ik het goed heb, is er een regel dat uitrijden pit, gezien moet worden als een blauwe vlag.

Maand geleden
Johan NL
Johan NL

Uhm nee... Max zet hem er in. Niet Lewis. Die blauwe vlag is een waarschuwing dat er auto's aankomen over het rechte stuk en niet dat Lewis aan de kant moet.

Maand geleden
Luuk Mets
Luuk Mets

Ik heb elke aflevering gezien. Tot julllie het over vaccinatieplicht hadden, dat jullie het er mee eens zijn is walgelijk. Dus -1 abonnee

Maand geleden
Luuk Mets
Luuk Mets

@L.GH. Djoetma zo'n lekker voorspelbaar antwoord. Jij bent net zo erg als de rest. Lekker prikke pik...

Maand geleden
L.GH. Djoetma
L.GH. Djoetma

Ik denk dat ze na het lezen van de comment nog maar moeilijk de slaap zullen vatten. Ook dat je dit even aan de community bekend maakt. Ik ben ook onder de indr.....Zzzzzzzzz 😴😴

Maand geleden
Guus Grentzius
Guus Grentzius

jongens, kijk naar China als wereld macht, no 1, dus die chinees komt in de formule 1. er wonen daar 1.400.000.000 miljard mensen. dus duidelijk.

Maand geleden
Guus Grentzius
Guus Grentzius

@Henry B. china was 40 jaar geleden onder Mao een van de armste landen van de wereld en natuurlijk autoraces niet aanwezig, nu is het voor de auto industrie en de welvaart daar een groot goed. en willen meegaan in de vaart der volkeren...belangen zijn nu groot daar.

Maand geleden
Henry B.
Henry B.

Dan is het toch gek dat er in 71 jaar formule 1 er nog geen enkele Chinees een grandprix gereden heeft?

Maand geleden
Kupuh
Kupuh

Max wist: als ik Hamilton niet direct inhaal, finish ik áchter hem. Hamilton wist: als Max mij inhaalt, finish ik áchter hem. Dan krijg je dus een boem. Al met al gewoon een lekker resultaat, dit weekend: 2 punten uitgelopen op Hamilton, op een baan waar Verstappen/RedBull vooraf uit waren gegaan van 10/15 punten verlies (incl. Sprintrace en snelste ronde). Inpakken en wegwezen. Op naar die kutbaan in Rusland, nu.

Maand geleden
Tom Van Dalum
Tom Van Dalum

Dit kanaal verdiend veel meer abonnees Heb weer genoten van jullie ga zo door Allard en Kees

Maand geleden
Rick De Jonge
Rick De Jonge

Fanboy Allard

Maand geleden
benoit declercq
benoit declercq

afsluiters volledig houden Kees.. Ricciardo wint Monza Max wint van Hamilton en Merc wint van RB .

Maand geleden
benoit declercq
benoit declercq

@Peter Oosterling Max loopt zo toch iets verder uit in punten tov Lewis, niet? maar al deze beeldspraak terzijde .. helemaal leuk dit seizoen

29 dagen geleden
Peter Oosterling
Peter Oosterling

Behalve dat Max niet van Lewis won net zo min dat RB van Mercedes won

29 dagen geleden
Ant Nz
Ant Nz

Of de snelheid van de virtual safetycar

Maand geleden
Kim Hoogstraate
Kim Hoogstraate

Jammer dat Kees zijn mening over vaccinatie moest benoemen. Kees is af voor mij.

Maand geleden
L.GH. Djoetma
L.GH. Djoetma

@bold fella Haha, dat is inderdaad daadwerkelijke hypocrisie.

Maand geleden
bold fella
bold fella

@L.GH. Djoetma precies! Kim houdt waarschijnlijk alleen van de meningen van anderen als hij ze deelt. Daarom is de gemiddelde anti-vaxxer/complotdenker ook met geen mogelijk uit zijn bubbel te krijgen en zijn ze in de eerste plaats in die rare bubbel terechtgekomen. Ze klagen steen en been dat ze “gediscrimineerd” worden om hun mening maar Kees wordt direct bij het grofvuil gezet. 😂😂😂 Heerlijk die die wappies.

Maand geleden
L.GH. Djoetma
L.GH. Djoetma

Het is relevant voor de F1, omdat het als norm gesteld is. Waarom mag hij dit niet benoemen? Ze zitten hier om hun mening te geven. Niet om de meningen die jij of ik graag wil horen.

Maand geleden
bold fella
bold fella

Ben het helemaal met hem eens

Maand geleden
westfalia5
westfalia5

Leuk item zou zijn F1 coureurs na de carrière

Maand geleden
Motor Shizzle
Motor Shizzle

Ik kijk met een chauvinistische blik naar de F1 maar ik vind de strijd tussen Max en Lewis episch. Als hardcore MotoGP fan: hoe ziet het ideale F1 weekend er volgens jullie uit?

Maand geleden
Ghost In Your Screen
Ghost In Your Screen

@Motor Shizzle In de MotoGP hebben we zeer veel politiek gezien tussen de merken en is er ook overduidelijk sprake van klassejustitie. In de F1 is dat ook wel zo met grote vs kleine teams, maar in de MotoGP is het echt tussen de partijen die meedoen om het kampioenschap.

Maand geleden
Motor Shizzle
Motor Shizzle

Goede vraag en ik hoop op een duidelijk antwoord: ik vind MotoGP meer no-nonsense. Minder politiek geëngageerd en minder randzaken. De rijder is cruciaal in de einduitslag, Weersinvloeden/flag to flag/straffen etc. meegerekend.

Maand geleden
L.GH. Djoetma
L.GH. Djoetma

Als hardcore MotoGP-fan... Wat bedoel je precies met deze vraag? Waarom is MotoGP relevant voor een ideaal F1-weekend? Oprechte vraag voor alle duidelijkheid, van een mede MotoGP-fan.

Maand geleden
Wim G.
Wim G.

Jongens, de term 'tactical foul' klinkt vertaald in het Nederlands niet zo ernstig, maar op zijn Engels is dit echt een zware term, en ronduit beledigend in de contekst. Feitelijk is het smaad.

Maand geleden
Wim G.
Wim G.

@Richard Schoonhoven Ok, ik wist niet dat Horner deze term ook gebruikt had. Heb je misschien een referentie? Alvast bedankt! Met mijn 15 jaar Engelstalige achtergrond was ik zeer geschokt door die uitspraak, en ik stond ervan te kijken dat niemand in Nderland dit leek op te pikken..

Maand geleden
Wim G.
Wim G.

@Ghost In Your Screen Het betekent dat Max dit bewust, met opzet gedaan zou hebben. In combinatie met het feit dat in Engeland altijd alles met een toon van understatement gezgd wordt, is dit zeer serieus. De reden dat mij dit triggerde is dat ik zelf 15 jaar in Engelstalige, Brits-georiënteerde landen gewooond en gewerkt heb, waarvan 5 jaar in Engeland zelf.

Maand geleden
Richard Schoonhoven
Richard Schoonhoven

@Ghost In Your Screen Wat ben je nou eigenlijk aan het beargumenteren? Ik ben het niet oneens met de penalty (beetje harsh maar kan wel). Ik schreef iets over dat Toto wolff nogal hypocriet is over dat ze Max nu van professional foul beschuldigen etc. Ik vond het in allebei de gevallen onzin, maar Silverstone was wel echt een gevaarlijk moment, en snap dat Horner in eerste instantie fors van zijn stuk was. Hier is Toto gewoon aan het stoken, en gezien zijn eerdere uitspraken, is hij hypocriet. Mijn 2e comment was puur omdat jij zegt "je kan daar gewoon niet racen" iets wat keihard niet waar is en in elke race van de afgelopen 70 jaar zit een voorbeeld van waarom dat zo is. Echter klopt het dat Max onvoldoende langszij zat om het voor elkaar te boksen, en daarom dus de penalty.

Maand geleden
Ghost In Your Screen
Ghost In Your Screen

@Richard Schoonhoven Dat is totaal niet vergelijkbaar. Dat was aan het begin van de race waar het ontzettend druk is, en Norris kon niet doorrijden omdat Verstappen voor hem zat. Max had in tegenstelling tot Norris alle ruimte om keuzes te maken en Norris zat daadwerkelijk naast Hamilton op gelijke hoogte. Hamilton nam ook die lijn, en moest daar niet naar uitwijken zoals in het geval van Max had gemoeten. Je kan in geen enkele chicane aan de buitenkant zitten in het begin en ervan uit gaan dat je de ruimte krijgt aan de binnenbocht en je tegenstander wel effe compleet uit de weg gaat en jou die bocht geeft.

Maand geleden
Richard Schoonhoven
Richard Schoonhoven

@Ghost In Your Screen ?Monza T1 is al 70 jaar een bocht waar veel geraced wordt? Zelfs deze race nog tussen Hamilton en Norris zelf.

Maand geleden
Shane Radcliffe
Shane Radcliffe

Ik hoor niemand praten over Bocht 1 waar Lewis vanuit de pits naar links duikt om Max af te snijden en hem eigenlijk gewoon naast de baan drukt. Voor dit exact zelfde incident kreeg Max 10 seconden tijdstraf ten opzichte van Bottas in 2018, dus waar is Hamilton zijn 10 seconden/3 plaatsen grid penalty?

Maand geleden
Ghost In Your Screen
Ghost In Your Screen

@Shane Radcliffe Niet waar. Ik heb het teruggekeken, het klopt gewoon niet. Verstappen houdt zijn lijn daar en geeft Hamilton niet de ruimte om in te sturen. Hamilton gaf Max wel de ruimte om in te sturen, maar wilde natuurlijk niet de bocht opgeven.

Maand geleden
L.GH. Djoetma
L.GH. Djoetma

@Shane Radcliffe De situatie is totaal niet vergelijkbaar. Het is bij de start, dus veel drukker, en mensen kunnen veel minder plekken op. Dit was anders met Max, die had alle ruimte om te kiezen, Norris had dat niet. Norris werd ook geblokkeerd doordat Max voor hem reed, dus Hamilton kon daar ook makkelijker ruimte geven zonder positie te verliezen.

Maand geleden
Shane Radcliffe
Shane Radcliffe

@Ghost In Your Screen kijk letterlijk vlak voor ze de bocht in duiken, hamilton komt net na de witte lijn nadrukkelijk naar links waar Verstappen met overspeed aankwam, en vlak voor de bocht hem letterlijk op de groene lijn naast de baan duwt, bijna het gras in, wat zeer vergelijkbaar is met 2018

Maand geleden
Ghost In Your Screen
Ghost In Your Screen

Hamilton drukt daar niet naar links, Max duwt hem naar de buitenkant van de bocht, waardoor Hamilton de baan af moet en vervolgens een plek verliest aan Norris.

Maand geleden
robert de vries
robert de vries

puur neutraal kijkend zeg ik: max laat geen ruimte omdat het hamilton is, hamilton laat geen ruimte omdat het verstappen is, geen schuldige klaar. maar ik moet nog gaan kijken :)

Maand geleden
Ghost In Your Screen
Ghost In Your Screen

@robert de vries Bij uitkomen van de bocht moest Norris inhouden, wat voor Hamilton de kans was om er voorbij te komen. Ben het overigens niet met je oneens dat Hamilton en Verstappen elkaar minder ruimte zullen geven. Maar op dit specifieke moment had Hamilton aan niemand ruimte gegeven omdat het hem een positie zou kosten.

26 dagen geleden
robert de vries
robert de vries

@Ghost In Your Screen norris kwam voor hamilton die bocht uit, dus ik vraag me af waar norris moest remmen. en zoals ik al zei: hamilton doet zo omdat het verstappen is en andersom net zo

Maand geleden
Ghost In Your Screen
Ghost In Your Screen

@robert de vries Niet vergelijkbaar. Hamilton liet daar meer ruimte, maar Norris zat ook meer daar voren, anders dan dat Max die van veel verder af kwam. Verder was dat bij de start en de boel zat sowieso veel dichter bij elkaar. En Norris kon daar ook geen voordeel pakken omdat het zo druk was, en dus kon Hamilton hem daar gewoon voor houden omdat Max daar ook nog zat en Norris daarvoor moest afremmen.

Maand geleden
robert de vries
robert de vries

@Ghost In Your Screen ronde 1 hamilton met norris. toen kon hamilton wel ruimte laten. hij liet geen ruimte, want het was verstappen. daarnaast blokt hij verstappen al voor de bocht af, die met een veel hogere snelheid aan kwam.

Maand geleden
Ghost In Your Screen
Ghost In Your Screen

Veel te makkelijk. Hamilton kan geen ruimte laten, tenzij hij de bocht aan Max geeft. Aangezien Hamilton veel eerder die chicane in ging en Max veel te laat voor een inhaalactie, kun misschien twee kanten op redeneren over of Max wel of niet iets verkeerd deed sec de regels, maar niet dat Hamilton ook iets fout deed.

Maand geleden
Commando46
Commando46

Als je goed naar de video`s kijkt zie zelfs dat Hamilton al aan het proberen is om eronder uit te rijden terwijl Max nog bovenop bezig is om uit zijn auto te komen.

Maand geleden
Johan NL
Johan NL

Hahaha. En nu zonder oranje bril ok?

Maand geleden

Volgende

VI LIVE: Alles Over Deadline Day In Onze Transferdeadline Show!

3:33:00

Måneskin - MAMMAMIA (Lyric Video)

3:05

Måneskin - MAMMAMIA (Lyric Video)

ManeskinVEVO

Weergaven 3,4 mln.

The Do Nothing Machine

1:00

The Do Nothing Machine

Action Lab Shorts

Weergaven 2,7 mln.

Top 10 Moments of Max Verstappen Magic in F1

9:03

Måneskin - MAMMAMIA (Lyric Video)

3:05

Måneskin - MAMMAMIA (Lyric Video)

ManeskinVEVO

Weergaven 3,4 mln.

The Do Nothing Machine

1:00

The Do Nothing Machine

Action Lab Shorts

Weergaven 2,7 mln.

Justin Bieber - Ghost

3:33

Justin Bieber - Ghost

JustinBieberVEVO

Weergaven 15 mln.

Ik deed mee aan Squid Game

8:22

Ik deed mee aan Squid Game

GameMeneer

Weergaven 151K

€1.000.000 Supercar Crashes!

6:59

€1.000.000 Supercar Crashes!

Glowmovies Reageert

Weergaven 285K

Sadakatsiz 34. Bölüm

1:51:11

Sadakatsiz 34. Bölüm

Sadakatsiz

Weergaven 392K

He threw this into the stratosphere 😱| #Shorts

0:55

Yasak Elma 115. Bölüm

1:55:25

Yasak Elma 115. Bölüm

Yasak Elma

Weergaven 1,3 mln.